torsdag 19 december 2013

JAG HÅLLER NER MEDICINEN UNDER VATTNET 
FÖR ATT SE OM DEN STANNAR KVAR  OM DEN KAN 
ANDAS UTANFÖR KROPPEN

STYRKAN SOM BEBOR HELA DITT GOLV

JAG ÖVAR PÅ ELDEN

MÅNEN TÖMMER FÖRRÅDEN

JAG KOMMER DIT

TRYCK IN POTATIS I MUNNEN

JAG HJÄLPER DIG

ÖMMA INÄLVOR OCH FINARE ORD PÅ SKITEN

JAG KRYPER BAKLÄNGES IN I BOET

I SJUKDOMEN ÄR VÄRMEN DIREKT OCH ENORM

ATT JAGAS AV DET MEST LÅNGSAMMA TUNGA

NÅDEN LIGGER EN BIT UTANFÖR LAMPANS CIRKEL

DINA HÄNDER GENOM HELA MIG 

OCH MUSIKEN SOM SPELAR GENOM DEM



MED RISK FÖR ATT FÖRLORA SIG IGEN

OCH ÄNDÅ ATT BÄRAS AV DEM SOM INTE BEHÖVER NAMNGE OSS

FÖR ATT VARA DÄR


ATT ÖVA PÅ VINNARENS KÄNNETECKEN

VARFÖR ÄR DET LÄKANDE HÄNDER SOM LJUGER MEST

TÄNDERNA OCH SKRIKET

 

VITTNET HAR SOMNAT OCH

DU KAN INTE SÖVA DIG SJÄLV TILLRÄCKLIGT HÅRT

TRANSFORMATION UNDER KUDDEN

HUDEN SKAKAR 



STENEN SOM VANDRAR FRÅN ETT BARN TILL ETT ANNAT BARN 

GNISTRANDE

HENNES KÄNSLOR HÄNGER I JULGRANEN

DE HÖGA LJUDEN DE LÅGA KÄNSLORNA 

VI NÄRMAR OSS SOCKER IGEN

JAG SKA HAMNA UTANFÖR DIG

VARFÖR HETER DET ÅTERVÄNDSGRÄND

EN BRED BANA OCH VÄG UPPLÖJD OCH GRUSAD

GÖR MIG UTSPÄDD, SÅ ATT JAG RÄCKER TILL,
DET ÄR INTE DET JAG VILL MEN


HARAR I BUSKARNA

ALLT JAG ÖNSKAR

DET JAG INTE KAN SÄGA ENS MIG SJÄLV 

SKAM



 

4 kommentarer:

  1. Hej, har precis börjat läsa din blogg. Det här var ju helt underbart, men hemskt, som det är, att vara. Ha en fin jul och kram Helena

    SvaraRadera
  2. T a c k, det är inte alltid lika hemskt tror jag (men min självinsikt sviktar just nu). Kram och tack för sist

    SvaraRadera
  3. så smärtsamt och ...utspillt vackert, och ihopskrivet igen. makes sense. alla goda tankar/ sunna

    SvaraRadera
  4. Sunna, tack för fina ord. Bra sammanfattning också..:) Fint höra att du kommer till Gbg snart!

    SvaraRadera